De ce vrem să ne unim cu R. Moldova?

Un barometru de opinie publică și concluziile sale – printre altele – despre unire, securitate și avantajele ieșirii la Marea Neagră
Foto: Unsplash

Mîndri că suntem români, mari doritori de unire cu Republica Moldova, lucru care ar face ca țara să fie mai puternică, în contextul în care oricum R. Moldova este de departe cel mai bun prieten al României, în timp ce Rusia și Ungaria reprezintă principalele amenințări la adresa securității, iar doar NATO, R. Moldova, UE și SUA ar fi interesate ca noi să fim un stat puternic și, în fine, ieșirea la Marea Neagră e pentru noi e mai degrabă un avantaj economic și turistic și aproape deloc o amenințare la adresa securității naționale.

Cam acestea ar fi câteva din concluziile unui recent Barometru de Opinie Publică, realizat de Academia Română, prin intermediul Institutului de Știinte Politice și Relații Internaționale și a Laboratorului de Analiză a Războiului Informațional și Comunicare Strategică (LARICS).

Sunt multe întrebările care se pot ridica pornind de la percepțiile publice surprinse prin intermediul acestui barometru. Acum, doar ne întrebăm cum se face că predomină percepția patriotardă și naționalistă în ceea ce privește relația cu Basarabia / Republica Moldova, în condițiile în care foarte, foarte puțini români cunosc cu adevărat realitățile de acolo (spre exemplu, doar puțin peste 1% dintre români au vizitat vreodată Moldova).

Dar să vedem ce indică sondajul (vezi grafice mai jos)

Barometrul de Opinie Publică, care va avea anual două ediții, își propune să ofere o privire evolutivă asupra societății românești.

Acesta a fost realizat de INSCOP Research, datele fiind culese în perioada 12 aprilie –3 mai 2019.Volumul eșantionului a fost de 1050 persoane și este reprezentativ pentru populația României, neinstituționalizată, cu vârsta de 18 ani și peste 18 ani.

Sinopsis

Informație și analiză din regiunea țărilor riverane Mării Negre și a Balcanilor.

SHOWHIDE Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.