#Anti-propagandă. Letonia interzice un post TV rusesc

Postul de televiziune Russia Today a fost interzis în Letonia deoarece ar fi controlat de către un mogul de presă supus sancțiunilor Uniunii Europene
În studioul Russia Today

Consiliul Național pentru Mass-media Electronică din Letonia și-a motivat decizia prin faptul că a primit informații de la serviciile secrete din mica țară baltică privind legătura dintre Dmitri Kiseliov – om de televiziune aflat pe lista UE a persoanelor care trebuie sancționate pentru rolul lor în „propagandă guvernamentală care susținea desfășurarea forțelor ruse în Ucraina” – și postul Russia Today (RT).

Autoritățile letone susțin că există dovezi puternice care indică că RT s-ar afla sub ”controlul efectiv” al lui Kiseliov, relatează Reuters. ”Probele pe care le-am primit sunt convingătoare și, de aceea, vom cere tuturor organismelor care reglementează TV în țările UE să ne urmeze exemplul și să interzică și ele Russia Today”, a declarat Ivars Abolins, președintele Consiliului leton.

Decizia are efecte asupra a șapte canale TV, printre care cele de știri, de documentare, dar și în limba arabă sau spaniolă.

Reprezentanți ai Russia Today au negat și ridiculizat acuzațiile aduse de Letonia, spunând printre altele că la mijloc a intervenit o confuzie lingvistică legată de faptul că Kiseliov conduce grupul media de stat ”Rossiya Segodnya”, care în traducere înseamnă ”Rusia Astăzi”, dar care nu are nimic de a face cu RT.

Rossiya Segodnya include agenția de știri RIA Novosti și serviciul multimedia de știri Sputnik.

Purtătorul de cuvânt al RT a fost ironic în reacția sa oficială: „Felicităm serviciile secrete din Letonia și consiliul național de mass-media pentru că, în cele din urmă, au putut apăra întreaga populație arabă și spaniolă a țării de către RT, «cel mai influent canal de propagandă rusesc»”.

La rîndul său, Dmitri Kiseliov a spus pentru RIA Novosti (adică instituția pe care o conduce) că decizia letonilor ”dovedește prostia, incompetența și rusofobia celor din Letonia care iau astfel de decizii” și a sugerat că RT ar merita niște scuze și să fie difuzat iar.

În ultimii ani, Letonia a suspendat, pentru diferite perioade, difuzarea în țară a unor posturi rusești pe motiv că acestea nu fac decît să prezinte propaganda Kremlinului, inclusiv incitări la ură față de statul ucrainean. Circa 30 la sută dintre cetățenii Letoniei declară că limba lor maternă este limba rusă sau sunt etnici ruși.

Sinopsis
Sinopsis

Informație și analiză din regiunea țărilor riverane Mării Negre și a Balcanilor.

SHOWHIDE Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.